Transport drogowy
Informacja w sprawie nadania zastępczej tabliczki znamionowej
Podstawa prawna |
Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 r. art. 66 a ust. 2 (Dz. U. z 2020 r. poz. 110 z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. 2017 r. poz. 2355).
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. 2019.2130 t.j.)
|
---|---|
Wymagane wnioski |
Wniosek o nadanie zastępczej tabliczki znamionowej składa właściciel pojazdu z dokumentem tożsamości lub osoba upoważniona pisemnym upoważnieniem przez właściciela pojazdu. W przypadku firm - na podstawie upoważnienia podpisanego przez właściciela firmy lub osobę zarządzającą. |
Wymagane załączniki |
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym, w którym wskazano brak lub nieczytelność tabliczki znamionowej,
- dowód rejestracyjny.
|
Jednostka odpowiedzialna | Wydział Komunikacji |
Dokumenty do wglądu | - |
Formularze papierowe | Wniosek o nadanie zastępczej tabliczki znamionowe |
Formularz elektroniczny | |
Formularze ePUAP | - |
Sposób opłacania |
Opłata skarbowa - 10 zł
Wpłaty należy dokonać po złożeniu wniosku i weryfikacji dokumentów przez pracownika Wydziału Komunikacji, na rachunek bankowy Urzędu Miasta Rzeszowa.
NUMER KONTA: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423
|
Termin załatwienia sprawy |
Niezwłocznie Sposób załatwienia:
|
Tryb odwoławczy |
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Rzeszowie w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji |
Opłata za odwołanie | Brak |
Uwagi |
Brak |
Metryka |
|