Zmiana nazwiska, sprostowanie i uzupełnianie aktów stanu cywilnego
Informację telefoniczną można uzyskać pod nr telefonów: 177 88 99 00, 17 875-45-20
Informacja w sprawie sprostowania aktu małżeństwa
Podstawa prawna |
|
---|---|
Wymagane wnioski |
• wniosek o sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego • dowód zapłaty opłaty skarbowej • wnioskując o sprostowanie aktu stanu cywilnego na podstawie materiałów archiwalnych, do wniosku należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis lub uwierzytelnioną reprodukcję tych materiałów • w przypadku złożenia wniosku o sprostowanie aktu stanu cywilnego na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, należy do wniosku załączyć dokumenty, o których mowa poniżej. Sprostowanie aktu stanu cywilnego może być dokonane na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, jeżeli w państwie wystawienia jest on uznawany za dokument stanu cywilnego, lub innego dokumentu zagranicznego potwierdzającego stan cywilny, wydanego w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli zawierają one dane, które podlegają sprostowaniu, stwierdzają zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych. |
Wymagane załączniki | - |
Jednostka odpowiedzialna | Urząd Stanu Cywilnego |
Dokumenty do wglądu | ważny dokument stwierdzający tożsamość |
Formularze papierowe | - |
Formularz elektroniczny | |
Formularze ePUAP | Wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego można przesłać drogą elektroniczną. Uwierzytelnianie użytkowników systemu teleinformatycznego korzystających z usług online udostępnianych przez podmioty określone w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne wymaga użycia profilu zaufanego ePUAP lub danych weryfikowanych za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego. Adres profilu zaufanego ePUAP: http://epuap.gov.pl |
Sposób opłacania | Opłacie skarbowej podlega:
Opłatę skarbową można uiścić:
|
Termin załatwienia sprawy |
Termin załatwienia sprawy: niezwłocznie. Sposób załatwienia:
|
Tryb odwoławczy |
Odmowa dokonania czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego następuje w formie decyzji administracyjnej. Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Kierownika tut. Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji. |
Opłata za odwołanie | Nie dotyczy |
Uwagi | Brak |
Metryka |
|